Sunday, September 14, 2014

1st Day : My Dear Crush

Assalamualaikum semua..
Sarah nak cakap terus je.Malam ni sarah nak post tentang crush saya.Mesti la semua orang ada crush kan?Ke tak??
Entahla.Tapi apa yang penting saya ada!!!
Actually saya minat dia dah lama dah.Cuma baru je tahu nama dia dan kehidupan dia.
Saya seorang yang sukakan seseorang yang mempunyai suara yang mampu menusuk kalbu.Dia selalu menjadi Imam di IPT.Saya begitu suka untuk mendengar suaranya mengalunkan surah-surah suci Maha Pencipta.Inilah pertama kali saya meminati seseorang apabila mendengar alunan bacaannya yang sungguh lunak.
Tapi ia menyakitkan hatikan bila kita tengok atau tahu bahawa si dia meminati orang lain?Saya tak kisah pun sebenarnya tetapi saya berasa sedih.Sebenarnya ramai yang dah tahu tentang si dia termasuklah seseorang yang si dia tu minat.
Memang luluh lah hati tu bila tahu bahawa gadis tu yang dia minat sebab saya agak rapat dengan gadis itu.

Tapi saya cuba kuatkan hati saya agar tidak sedih sebabnya Prinsip saya adalah Kita tidak boleh sedih apabila kita melihat orang yang kita minat bersama dengan orang lain kerana kita yang memilihoption untuk meminati dia bukannya dia yang paksa..So just Let Him Go!!!!
Actually jujur saya katakan bahawa saya sentiasa memohon kepada Allah SWT agar dijodohkan dengan si dia...InsyaAllah///

6 comments:

sheAYANG said...

Allah tu maha mendengar. Jangan putus berdoa.
Kalau dia memang jodoh awak, tak ke mana

Sarah said...

InsyaAllah

Unknown said...

Insya Allah , MAi :)

doctor aida said...

Doa,, tawakal... InsyaAllah,jodoh tu ada Aturan Allah tu cantik. Usaha lepas kawen pulak . Hhaha. btw, Chaiyook Mai... hohoho

Unknown said...

assalamualaikum.. akak doakan adik dapat bersama orang yag adik suka.. akak pernah menghadapi situasi yang sama... meminati seseorang dalam diam cukup menyakitkan.. tapi bila kami bersama, baru akak sedar, akak minat dia bukan cintakan dia...sampai sekarang kami masih berkawan biarpun kami sudah berkeluarga... akak doakan yang terbaik untuk adik..

Roziah @ Cie said...

Kalau kita lepaskan orang yang kita minat/sayang kepada orang lain itu lebih bermakna dik. Semoga adik dapat berjumpa dengan yang boleh membahagiakan adik. Jangan sedih2 tau. ^_^